Geen tiener maar een tempeltour

11 maart 2018 - Ubud, Indonesië

Zo vandaag weer een nieuwe dag. We hoefden vandaag niet zo vroeg op dus om 9 uur gingen we maar eens ontbijten. Bea haar knie gaat wel evenals haar pols. Af en toe wat behelpen. Tijdens ontbijt afgesproken wat we gingen doen en Ylse had een aardige tour uitgedacht, heel makkelijk zo'n reisleidster.

We gingen met het hotelbusje in de middag naar 2 tempels en naar de rijstvelden voor de zonsondergang te zien. De eerste tempel was een Hindoeistische Tempel de Pura Tirta Empul, heel wat anders wat we gister zagen. Het is zondag dus heel veel mensen vrij en allemaal naar de tempel. Je kon er ook het heilige water in en daar werd driftig gebruik van gemaakt. Mooie plaatjes en aparte dingen gezien. Daarna op naar de 2e tempel maar onze chaufeur had op die rit nog een stop voor ons bij een koffieplantage.

De Luwak coffee plantage in Ubud. We kregen daar een korte rondleiding en allerlei soorten koffie en thee voorgeschoteld om te proefen. Heerlijk met suiker en allerlei smaakjes. Alleen Irene heeft iets van thee nog meegenomen. Wat grappig was dat de echte Luwak koffee gemaakt werd van bonen die s'nacht werden gegeten door de Luwak een soort half aap/kat en dat die die bonen  weer uitpoept en die worden dan een aantal malen gereinigd en uiteindelijk gebrand etc. Alles bij de hand dus dat is best wel prijzige coffee.

Daarna naar de Gunung Kawi Tampaksiring een boedistische tempel. Die lag gelukkig in de vallei en wij waren boven. Dat werd dus traplopen. Het waren er zo'n honderd werd er gezegd en dat sloeg op de treden. Vol goeie moed gingen we op weg. Ook Bea ging mee maar besloot heel wijs om op een rustig punt niet verder mee naar beneden te gaan. De rest ging wel en we hebben daar hele mooie Candi's gezien, in de rotsen uitgehouwen figuren uit de 11e eeuw. Allerlei verschillende gebouwen etc, heel mooi. Maar we moesten wel weer omhoog.

Dat was toch wel ff een dingetje want het waren er geen 100, ook geen 200 honderd maar wel 400 honderd treden die we weer omhoog moesten. Dat duurde dus wel even en bij het laatste stuk kwamen we ook Bea weer tegen. 1 ding zat er mee en dat was dat de zon schuil ging achter de bewolking. Vandaag dus ook de eerste regen gehad. In de ochtend een paar druppels en later in de middag ook nog even. Maar de bewolking bleef.

Hierna gingen we nog de zonsondergang bij de rijstvelden van Tegallalang bekijken. eigelijk zouden we daar nog wandelen maar dat was na ons klimmetje geen optie meer. Het was er heel mooi allen de zonsondegang was niet te zien vanwege de bewolking. Jammer maar helaas.

Met het busje naar Ubud en ons daar laten afzetten om te eten. Ina voelde zich niet lekker en die ging met het busje al terug naar het hotel.

Wij met ons 5ven een restaurant opgezocht wat niet te ver van de plek was waar we weer werden opgehaald na het eten. De beentjes waren toch wel toe aan wat rust. Heerlijk gegeten en toen maar even hotel gebeld om ons uurtje eerder te laten halen.  Dus busje kwam weer naar Ubud om ons op te pikken en naar hotel te brengen. Prima services.

Was weer een prima dag maar nu de beentjes maar iets omhoog.

1. Inge en Arie:
    11 maart 2018
    Leuke reportage. Geniet ook van de foto's. Heb gelezen dat het met de knie van bea weer iets beter gaat. Heel veel liefs en een kus van mam en Arie en de groeten aan de buren!
  2. Anneke:
    11 maart 2018
    Het is een werkvakantie, zo te horen. Verstandig van Bea om haar knie wat rust te geven. Jullie hebben nog een aantal dagen voor de boeg waarin vast van alles bezocht gaat worden. Zielig, dat lijden van je reisleidster ( Hahaha) . Veel plezier verder!
  3. Yvonne:
    12 maart 2018
    Met de tempels weet Indonesie wel raad. Vaak in een mooie omgeving. Jammer Bea, dat je niet helemaal naar beneden kon. Hoop dat de knie snel weer andere treedjes kan bedwingen.. Groetjes vanuit huize Suijker