Olifanten en apen

21 maart 2018 - Senggigi, Indonesië

Vandaag wilden we toch wel weer een keer op pad. Bij de receptie auto geregeld voor 6 maar moesten klein uurtje wachten voordat die er was.

We hadden geen haast en dus kwam om 11.15 de auto ons halen.

We gingen naar het Lombok Elephant Park. Een 3 kwartier rijden over soms 1 baans weggetjes. Aangekomen konden we kiezen wat we allemaal wilden doen. De keuzes hebben we niet allemaal laten opnoemen, wij wilden alleen het park en dan nog een lunch. Nog een fruitmandje voor de dieren gekocht en het park in met een gids die wat uitleg gaf.

Schitterende ara's in prachtige kleuren, nootjes uit je hand laten eten. En Bas de Boss kreeg er zelfs 3 op zich😋.
Oerang oetangs gevoerd met fruit evenals de zwarte beren. Het zag er goed uit. Ook makaken zaten er. Die lusten wel de lange bonen uit het mandje. Stekelsvarkens waren er en Pythons en een Leguaan ook nog een echte Varaan van Kommodo.

Toen nog een olifant stond alleen en wilde wel gevoerd worden, hele ananassen gingen er naar binnen maakte niks uit at alles, evenals de nijlpaarden die ook sales verorberden.

Daarna nog 2 olifanten die ook nog wat lusten, leuke foto's van alles gemaakt en werd het tijd voor onze lunch. Heerlijk gegeten een 3 gangen menu en natuurlijk een Bintang.

Daarna weer naar de auto en naar het apen bos. Dat hebben we niet zo heel goed begrepen want achteraf bleek het een weg te zijn door het bos. Omhoog naar de apen en naar beneden weer naar de mensen. Onderweg wel hele troepen apen gezien met en zonder jongen.

Het was wel goed geweest en we wilden wel terug naar hotel. Onze chauffeur Eddy had iets gehoord over zilver en daar wilden de dames nog wel kijken. Dus in Mataram naar de zilverwinkel de Budushop. Merk schijnt bij ons als Budi bekent te zijn. Was vandaag wijl kijken, kijken maar niks kopen.

Daarna rechtstreeks naar hotel en daar zagen we het had geregend, hadden we gemist😎

Wij hadden een heerlijke dag gehad. Eddy betaald en gegroet en lekker relaxen op de kamer. Om 7 uur afgesproken om te gaan eten en natuurlijk even langs de winkeltjes. Daarna heerlijk gegeten en weer via de winkeltjes terug naar hotel en de lekkere koele kamer.

1. Anneke:
    22 maart 2018
    Een goed gevulde en geslaagde dag dus, leuk hoor!! Goede reis terug alvast. Trek je winterjas maar aan !!
  2. Yvonne:
    22 maart 2018
    De natuur blijft bijzonder in Azie en het eten blijft lekker.
  3. Hans en Joyce.:
    22 maart 2018
    Deze dag hadden we best willen meemaken, mooi zo tussen de beesten!! Alle goeds voor retour Nederland!
  4. Hans en Joyce.:
    22 maart 2018
    En Fred, heel veel dank voor al het laten meegenieten, dat waren veel woorden en dus tijd van jou!!