In San Francisco

28 juli 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag eerst naar de Golden Gate Bridge gegaan. Wat een machtig bouwwerk is dat en druk met verkeer het raast er vlak langs je heen. Voetgangers en fietsers hebben er een eigen pad maar dat geldt voor heen en terug. Dus ook daar was het druk. Het weer was uitmuntend een heerlijk zonnetje en dat is hier toch wel aangenaam. Mooie foto’s gemaakt door iedereen staan er nu ook al op en ook al meerdere op facebook denk ik zo.

Daarna naar pier 33 voor onze boottocht naar het gevangenis eiland Alcatraz. Natuurlijk was er ook hier weer een line up en het duurde dus nog even voordat we aan boord waren. Na ongeveer een kwartier varen waren we er dan en konden we direct doorlopen naar boven voor de audio  tour. Deze was er ook zowaar in het nederlands en dat is toch nog wel prettig.

We vonden het best heftig zo als alles er uit zag en de gevangenen er vroeger zo hebben gezeten en wat er vooral niet mocht. Als een gevangene in een federale gevangenis zich niet aan de regels wilde houden dan kon dat. Hij verhuisde dan alleen wel naar Alcatraz. Het scheelde best wel daar hoor. Daar mocht je helemaal niets, alleen gehoorzamen, zo niet, eenzame opsluiting. Tja wie weet zou het bij ons ook een beetje strenger kunnen.

Na de tour op het gemak weer met de boot mee naar het vaste land. Daar lekker garnalen gegeten bij de Fishermans Werf en rond gewandeld. Daarna naar de open cabel  tram maar de wachttijd daar was minimaal 90 min dus dat gaan we morgen maar weer proberen. Ook onze straat de Lombard moeten we nog even af met de auto schijnt ook belevenis te zijn, kijken of we het een beetje kunnen filmen.

Zo gaan de dagen best wel snel en morgen weer weg uit Frisco en langzaam richting LA

1. Anneke:
    28 juli 2015
    Zeker even Lombard street afrijden of lopen ( niet met hoge hakken aan ivm je rug). En de cable car doen. Is echt een belevenis! Jullie boften met het weer in San Francisco. Meestal is er mist bij the Golden Gate bridge.
    veel plezier verder!
  2. Roel:
    29 juli 2015
    Mooie foto's hoor. Doet ons weer herinneren aan de keren dat we daar hebben geweest zijn. Alleen Alcatraz hebben we niet bezocht maar de wandeling over de brug was zeer indrukwekkend. Hebben jullie ook nog door het Presidio Park gewandeld waar de Amerikaanse militairen wonen?