Op naar San Francisco

27 juli 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een heerlijke nacht slapen lekker in het zonnetje ontbeten met een croissant en een beker koffie. Wachten tot dat iedereen een beetje wilde opschieten maar zat er niet echt in. Uiteindelijk toch rond 9.30 uur op pad van Merced naar San Francisco.

We hebben een hele mooie rustige route kunnen rijden en veel leuke dingen en Amerikaanse huizen geien. Uiteindelijk net voor San Francisco een kleine 80 km. Toch de grote weg op continu 5 banen en links en rechts inhalen geen probleem. Ook met de snelheid hebben ze geen problemen had gehoord dat ze zo keurig reden. Ik heb het toch echt gezien.

Maar ja uit eindelijk daar was San Francisco, nog 30 kilometer ;-) Je kan niet geloven hoe groot alles is. Maar ja dan zijn we er toch in downtown. We hebben een hotel dich bij Pier 41 en dat is maar kilometertje lopen en ook de langste en met de meeste bochten Lombard street.

Aflopen is niet aan te raden en op is ook niet echt heel gezellig. Gelukkig zijn er ander straten die minder stijl zijn. We gaan zeker nog met de auto naar beneden maar dan moet je wel even de tijd hebben want dat doen er meer.

Natuurlijk naar pier 41 en 30 geweest de zeeleeuwen gezien etc. Veel kleurrijke mensen en vooral heel druk, zondag?

We hebben lekkere garnalen gegeten, aan de krab hebben we ons toch maar niet gewaagd. Omdat het lopen in deze steile straten toch wel heel erg vermoeiend is de auto genomen en naar Union Square gegaan. Parkeren in de garage kostte achteraf maar $2 dus dat kon wel voor een paar uur.

Heerlijk steaks gegeten bij Tad’s Steakhouse. Nu maar weer slapen en morgen naar Alcatraz.

1. Anneke:
    27 juli 2015
    niet achter blijven in Alcatraz hè? ?