Rondreis over Lombok

17 maart 2018 - Senggigi, Indonesië

Vandaag onze eerste excursiedagen op Lombok. We hadden dag ervoor al afgesproken om niet naar de vismarkt aan de andere kant van het eiland te gaan. We moesten dan om 5 uur opstaan, beetje vroeg voor vakantie hè.

Alternatieven waren er genoeg. Afgesproken om 9 uur en eerst naar de lokale markt in Mataram. Een wandeling door allerlei troep en rotzooi. De spullen waren wel fris en vers. De kip lag er al een tijdje en niet gekoeld. Wel opletten waar je.liep.

Daarna naar een potterie waar ze erg leuk aardewerk maakten. Iedereen werkt daar voor lokale coöperatie, wel meest vrouwen.
Daarna naar een Sasakdorp de orginele inwoners van Lombok. Daar rondgekeken Naar speciale weefgetouwen. Werden bediend door vrouwen, hele mooie patronen en specifiek voor de familie. Dus iedere familie een ander motief.
Daarna naar een traditioneel Sasakdorp, waar ik me ook eindelijk eens op Bas los kon gaan. Ik heb hem van Jetje gegeven.
Na onze fight kregen we een demonstratie hoe het echt moest en ik moet zeggen onze heupen zijn toch niet zo soepel.
Hierna het hoogtepunt. De kleintjes die geheel in traditie dit stokgevecht naderden, met scheidsrechter in kleding ook erbij. Geweldig om te zien die kleine mannetjes.

Weer in de bus en was het lunchtijd. Naar een heerlijk restaurant en daar kregen we een aardige rijsttafel met vlees en vis. Voor iedereen meer dan voldoende..

Weer in de bus en op naar Kuta Beach van Lombok. Een mooie rit door de bergen met goeie wegen met diepe kuilen. Helemaal kapot gereden door het zware verkeer, want een complete berg wordt daar afgegraven voor de goudwinning. Een actiegroepje kan hier wel vooruit.

Doorgereden naar een nog mooier strand op het zuidelijkste puntje van Lombok. Schitterend en een heerlijk temperatuurtje van het water., Bijna net zo warm als de lucht. Heerlijk gezwommen en genoten van de zon. Met hoofdletters VAKANTIE!!!

Rustig aan weer terug en rond 6 uur weer terug bij het hotel. Een heerlijke maar wel vermoeiend dagje.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade