Yosemite Valley

26 juli 2015 - Merced, California, Verenigde Staten

Vandaag terug Yosemite Valley. Gelukkig waren er nog meer mensen die zich dat bedacht hadden. Dit is erger dan de Efteling of zo iets. Gelukkig hadden we nog net een van de allerlaatste parkeerplaatsen, want mensen werden gewoon alweer terug gestuurd om het maar op een andere dag te proberen. We vonden een parkeerplaats bij de halte van de gratis bussen die het hele park rondrijden volgens een bepaalde route. Wij stonden bij halte 11. Omdat het al zo laat was geworden wilden we in ieder geval naar de watervallen en dat was bij halte 6.

Toen kwam het gevecht om de bus in te komen en na 2 overvolle konden wij net mee, na bij de achterdeur te zijn ingestapt. Als haringen in een ton zo stonden we. Rijden maar. De chauffeur bedacht ter plekke dat er bij de volgende halte nog meer mensen bij konden en remde ineens plotseling. Het hielp veel mensen gingen er uit en nog meer nieuwe er bij.

Na een paar haltes was de grote drukte weer verdwenen en kwamen we uiteindelijk zittend in de bus aan bij halte 6. Op naar de watervallen. Helaas had ik mijn schoenen vergeten aan te doen. Maar Tessa en Mitchell zijn uiteindelijk wel de waterval deels beklommen. Het was wel een mooi gezicht zie ook later de foto's. IK zeg later omdat we hier wel internet hebben maar die het verder niet doet :-( wel verbonden maar geen pagina's. Heel af en toe komt er wat door, zoals net notificatie dat Verstappen 4e is geworden. Maar ja artikel lezen ho maar.

We wilden nu nog naar El Capitan moesten teug lopen naar halte 5 en daar op een andere bus. Maar bij halte 6 zag ik ineens dat halte 11 waar de auto stond maar een paar honderd met lopen was aan de overkant. Lekker slim bezig geweest. Het was al suk later en ik opperde om toch auto weer te nemen en zelf te gaan rijden. Iedereen eens. Met de auto naar de andere punten die we echt nog wel even wilden zien en toen naar motel en Merced onderweg naar San Francisco

Een wijze raad zorg dat je heel vroeg in Yosimeti Valley bent anders kom je nog niet eens binnen en koop de Annual Pas voor maar $80 geldig voor alle parken en scheel een hoop geld. Dank je wel buurvrouw Anneke!!

1. Brian:
    26 juli 2015
    Yosemite Valley, toch?
    Jammer dat het zo druk was. Had daar geen idee van.
    Fijn dat jullie toch met de auto naar de andere punten toe konden rijden. Ik wacht op de foto's!
    Veel plezier verder en op naar San Francisco!
  2. Anneke:
    26 juli 2015
    Nou fijn dat jullie er gebruik van kunnen maken. En trek bij het bezoek aan een volgend park je wandel schoenen aan buurman Fred. Anders mis je zoveel mooie natuur!
  3. Tanja Mutsaers:
    27 juli 2015
    Hoi Family on Tour.

Bedankt voor de tips. Veel plezier verder. Doe voorzichtig en na de reis eens rustig napraten.