Pura Tanah Lot Tempel

15 maart 2018 - Tuban, Indonesië

Vandaag weer afgesproken met onze vaste chauffeur, die ons naar de Pura Tanah Lot tempel zou brengen. Om 11 uur afgesproken en even later op weg, was wel even rijden klein uurtje.

Daar aangekomen moesten er tickets worden gekocht en onze chauffeur die ook deels onze gids is bracht ons snel naar binnen en zette ons af op een plek dichtbij zodat we niet zo ver hoefden te lopen.

Schitterende vergezichten en mooie foto’s gemaakt. Natuurlijk ook naar de tempel zelf en zo nat als het gisteren was zo warm was het weer vandaag met de zon hoog aan de hemel.

Enige wat nat werd waren onze voeten om bij de tempel zelf te komen maar we mochten er niet in. Alles werd in gereedheid gebracht voor de ceremonie morgen. Een heel groots gebeuren want zaterdag is het Nyepi Day. Dan is het gehele eiland in stilte gehuld. Helemaal niets. Geen vliegtuigen, airport dicht. Geen auto’s, motoren helemaal niets, iedereen blijft in huis. Geen boodschappen, geen elektra, geen internet. Helemaal niets. Wel lekker rustig. Wij zijn dan al op Lombok want morgen zit onze reis op Bali er al weer op.

Morgenochtend worden we om 8.30 opgehaald om naar de airport te gaan. Dus maar vroeg gaan slapen en morgen weer vroeg eten.